آینه ها بیدارند ...

آینه ها بیدارند ...

تکرار لبخند های غمگینم در آینه.. و شیشه ای که بیشتر از "تو " همراه شعرهایم ماند... و هر صبح ..به جای تو...برایم روز خواب آرزو کرد.. آینه ها بیدارند... به یقین..!! دفتر شعر جواد مهدی پور
آینه ها بیدارند ...

آینه ها بیدارند ...

تکرار لبخند های غمگینم در آینه.. و شیشه ای که بیشتر از "تو " همراه شعرهایم ماند... و هر صبح ..به جای تو...برایم روز خواب آرزو کرد.. آینه ها بیدارند... به یقین..!! دفتر شعر جواد مهدی پور

دلگیرم ..

بسمه تعالی



حق دارم  از سیمای خوبان  سیر باشم

از شعر های کهنه ام   دلگیر باشم


 

با من بیا تا انتهای جاده ی عشق

کاری نکن از دست تو دلگیر باشم


 

پا را فراتر از گلیم خود کشیدم

بهتر همین باشد که در زنجیر باشم


 

من خسته ام از عادت دیرینه ی خود

باید به فکر اندکی تغییر باشم


 

هرشب مرا مهمان رویاهای خود کن

تا من  برای خواب تو تعبیر باشم


 

در دادگاه عشق ، فردا حکم جاریست

از دل دعایم کن که بی تقصیر باشم


 

ترسم فراموشم کنی وقت جوانی

وقتی بیایی پیش من که پیر باشم


 

عمری دویدم تا سراب آرزو ها

با خود نگفتم بنده ی تقدیر باشم


 

تا چشم جادوی تو دام ابتلا است

من در کمند چشم تو نخجیر باشم




جواد مهدی پور

 

نظرات 18 + ارسال نظر
لیلا چهارشنبه 18 شهریور 1394 ساعت 21:45 http://eshgtoohei.blogfa.com

اشک ها قطره نیستند!


بلکه کلماتى هستند که مى افتند....


فقط بخاطر اینکه:


پیدا نمیکنند کسى را


که معنى این کلمات را بفهمد...!!

اشک ها باران را معنی میکنند
در قاموس دل این را نوشته اند که:
اشکها معنای بارانند

گاهی باید بدون اینکه کسی بفهمد نوشت ، گذاشت و گذشت
کلمات معنای هم را خوب میفهمنند
من به این حقیقت ایمان دارم

سلاااام و عرض ادب به محضرتان بانو لیلای گرامی
همیشه از مطالب خوب ونغزتان بهره مند میشوم
چقدر زلال است اندیشه ی زیبایتان
عالی قلم میزنید و خوب می نگارید و زیبا ارائه میکنید

درود بر شما
بازم تشریف بیارید به وبم
منم به دیدارتان می ایم همچنان ..

™ سه‌شنبه 17 شهریور 1394 ساعت 19:40 http://www.khodamonly.blogsky.com

اگر جای دانه هایت را که روزی کاشته ای فراموش کردی،
باران روزی به تو خواهد گفت کجا کاشته ای …
"پس نیکی را بکار،
بالای هر زمینی…
و زیر هر آسمانی….
برای هر کسی... "
تو نمیدانی کی و کجا آن را خواهی یافت!!
که کار نیک هر جا که کاشته شود به بار می نشیند …
اثر زیبا باقی می ماند،
حتی اگر روزی صاحب اثر دیگر حضور نداشته باشد

سلام خوش حال میشم تو وبم حضور مستمر داشته باشید
یا علی:

سلام و عرض ادب محضرتان

سپاسگزارم از حضور گرم و سبزتان

ممنونم از مهرتان
منم براتون سر میزنم
منتظر نگاه های زیبای بعدیتون هستم

درود بر شما

سوگندصفا سه‌شنبه 17 شهریور 1394 ساعت 16:18 http://soogandsafa.blogfa.com

سلام ودرود واقعا غزل فاخر و زیبایی بود
احسنت به قلم تون
عالییییییییییییییییی...........

سلام و عرض ادب و احترام به بانو سوگند صفای مهربان

بسیار خوشحالم از حضورقشنگتون
سپاس فراوان از مهرتان بانو

ممنونم که هستید و تنهایم نمیگذارید

خیلی وقت بود تشریف نداشتید
نگرانتون بودم
خوب شد که اومدین

منم براتون سر میزنم
موفق و پیروز باشید بانوبی پرامی

زنده باشید و سر فراز

یاسمین زهرا سه‌شنبه 17 شهریور 1394 ساعت 14:51 http://ma2doost94.blogfa.com

سلام علیکم
ممنون از توضیحاتتون

درباره استفاده از بعضی کلمات هم میخوام مطلب بنویسم.

سلام بانوی مهربانم
خوش اومدین به وبلاگم
هر بار با خود صفا می آورید وقتی می آیید
آره ، کاملا موافقم
موضوع بسیار مهمی است
اینجور مطالب باید بیشتر نوشته شود تا تاثیر خود را بگذارد
هر چند بعضی ها قبول نخواهند کرد مثل اون موردی که گفتم

واقعا آفرین بر اندیشه پاکتان بانوی گرامی
درود بر شما

♥ زهرا ♥ سه‌شنبه 17 شهریور 1394 ساعت 14:48 http://www.paskocheha92.blogfa.com

دوباره لینک شدید

سلام زهرا خانم گرامی
ممنونم از حضور تان
تشکر بابت لینکم
منم لینکتون کردم
بازم برام سر بزنید ، درود بر شما

هانیه سه‌شنبه 17 شهریور 1394 ساعت 12:43 http://hadiseeshghtwo.blogfa.com

نمیدونم ولی باخوندن شعراتون احساس می کنم دلتون پره درده
لطفاامروزازتمام پست های وبلاگم بازدیدکنید.

درایت و دقتتون قابل ترحیب است بانو
خیلی خوشحالم از حضورتان

سلااام و عرض ادب محضرتان

ممنونم که مرا اینجور با دقت تمام میخوانیدو خوب نظر میدید
واقعا خرسندم از حضورتان کاش بیشتر و زودتربیایید به خوندنم

منم براتون سر میزنم و همه ی مطالبتون رو میخونم بانوی مهربانم

از درد تو گفتی و من از درد چه نالم |




اندر دل بی وفا غم وماتم باد
آنرا که وفا نیست ز عالم کم باد

دیدی که مرا هیچ کسی یاد نکرد
جز غم ، که هزار آفرین بر غم باد

من از حضور شما صمیمانه سپاسگزارم
و از حسن نظرتان ممنونم بانو

زنده باشید و سر فراز ..

فاطمه سه‌شنبه 17 شهریور 1394 ساعت 11:00 http://ma2doost94.blogfa.com

با تمام وجود گناه کردیم

اما نه نعمتهایش را از ما گرفت ،

نه گناهانمان را فاش کرد

بیندیش اگر اطاعتش کنیم چه میکند!

ممنون از حضورتون

سلام و عرض ادب محضرتان بانو فاطمه ی مهربان

خیلی خوشحالم از حضور گرم و سبزتان
ممنونم که اومدید و مرا خواندید
از حسن نظرتان سپاسگرزارم

بله اومدم وب زیبایتان را دیدم با بانو زهرا همراه هستید و همکاری میکنید و وب بسیار عالی و جذابی دارید
بازم میام به وبلاگ خوبتون
شما هم منو تنهام نذارید منتظر نظرات قشنگتان هستم
درود بر شما
واقعا خرسندم از تشریف فرمایی شما

زنده باشید

ملیحه ترکمن زاده سه‌شنبه 17 شهریور 1394 ساعت 09:37 http://hottippa.blogfa.com

امیدوارم همیشه و همیشه از سیمای دیگر خوبان سیر باشید

بسیار عالی
شعرتان بر دل نشست .

سلام و عرض ادب
خیلی خوشحالم از حضورتان

ممنونم که هستید و مرا میخوانید
لطفا فراموشم نکنید
منم بیشتر براتون سر میزنم

از حسن نظرتون سپاسگزارم

پایدار باشید

درود بر شما

انجمن جلال آل احمد دوشنبه 16 شهریور 1394 ساعت 20:25 http://JALALEBAJALAL.BLOGFA.COM

آیینه ها بیدارند...
چه عبارت زیبایی...

سلام دوست من خیلی خوش آمدید
یاد و خاطره استاد جلال آل احمد گرامی باد
ممنونم که تشریف آوردید
از حسن نظرتان سپاسگزار م
درود بر شما

بهار پاییزی دوشنبه 16 شهریور 1394 ساعت 19:31 http://paeazi.blogfa.com

سلام و وقت بخیر جناب مهدی پور محترم
سپاس از سخنان ارزشمندتون..از شعر بسیار زیباتون
زبان و کلمات محدود تر از آنند که به کمک آنها از شما شاعر گرامی سپاسگزار باشم..
و من معنی بعضی شعر ها را دیر میفهمم
که عشق آسان نمود اول ،ولی افتاد مشکل ها...
قوانین عشق همیشه هم قابل پیش بینی نیست‏!‏ گاهی یک رخداد غیر مترقبه عجیب تو را در هم میشکند
هرچند که غم و رنج ها باید باشد تا ادعا کنی که شاعری بلدی..و به قول دوستی‏"دنیا بدون غم پایان شاعر هاست‏"‏
دوباره سپاس از مهربانی تان
متأسفانه دوباره سایت بلاگفا دچار اختلال شده..و عدم دسترسی به بخش مدیریت داریم

موندم از حضور پر شور و گرمتان چگونه تقدیر نمایم بانوی مهربانم
وقتی می ایید برایم صفا و نسیم مهر می آورید
کاش بیشتر و زودتر بیایید و مرا از حضور ووجود بهار بهره مند سازید
ابر وباد و مه و خورشید برای بهار تلاش میکنند
همه آنها سعی میکنند که بهار به موقع بیاد و روح بدمد بر هر آنچه که هست
تو بهار باش برایم من میدانم تا پاییز چگونه باید رفت
اصلا رفتن نمیخواهد
پاییز هم با توست
خیلی خوشحالم که اینجور مرا یاد میکنید و برایم سر مسزنید
درود بر شما
برایتان آرزوی بهترین ها رو دارم


سلام را بعد از پیام عرض میکنم تا تاکیدی باشد که حضورتان برایم خیلی ارزشمند است

™ دوشنبه 16 شهریور 1394 ساعت 19:10 http://www.khodamonly.blogsky.com

سلام اره اقای مهدی پور پیدا میشه قطعه گم شده ...فقط باید تلاش کرد و سپرد به خدا پیدا میشه

مرسی ممنونم از تون
خیلی سپاسگزارم که منو فراموش نمیکنید
منم دعا میکنم که پیدا بشه
شما هم منو دعام کنید تا منم پیدا کنم

خوشحال شدم از حضورتان

زنده باشید

سلام عالی بود مث همیشه به وبم دعوتین
خوش حال میشم تشریف بیارید

سلام و عرض ادب محضرتان
خیلی خوش اومدین
درود بر شما
ممنونم که منو میخوانید
بازم منتظرتون هستم

محزونی نامقی دوشنبه 16 شهریور 1394 ساعت 09:10

درود بسیار زیباست
فقط در مصرع دوم این بیت برای رسابودن کلام بشکل زیر درج کنید بهتره.

هرشب مرا مهمان رویاهای خود کن
تا من برای خواب تو تعبیر باشم

سلام و عرض ادب محضرتان استاد گرامی
ممنونم از حسن نظرتان
سپاس ازاینهمه لطف بی پایان

خوشحالم که همیشه سبز هستید و میخوانید مرا و راهنمایی می فرماید

درود بر شما

مریم دوشنبه 16 شهریور 1394 ساعت 00:30 http://haminjori-yehoyi.blogsky.com

سلام آقای مهدی پور .
اصلا نمیدونم برای توصیف شعراتون از چه جملاتی استفاده کنم .
عالی بود .. مثه همیشه

سلام و عرض ادب به محضر مریم خانم گرامی

از مهرتان سپاسگزارم
شما لطف دارید و زیبا میخوانید
نگاه زیبا و سبزتان به شعر هایم طراوت می بخشد و خواندنی تر می کند
همیشه باشید و بخوانید مرا که حضورتان مایه ی خوشحالی است

سر فراز بمانید همچنان ..

درود بر شما

زهرا دوشنبه 16 شهریور 1394 ساعت 00:07 http://www.zizialone.blogsky.com

خیلی قشنگ بود...

سلام و عرض ادب بانوی گرامی

زیبا یی نگاهتان ستودنیست بانوی مهربان من
قشنگی در آمدن شماست که با حضور سبزتان خوشحالم می کنید
دلم گرمست و خرسندم به این که همراهان مهربانی چون شما رو دارم
ممنونم که هستید و میخوانید مرا

قشنگ است حضور شما در دفتر شعرم

برایتان آرزوی بهترین ها را دارم

زنده باشید

یاسمین زهرا یکشنبه 15 شهریور 1394 ساعت 21:42 http://ma2doost94.blogfa.com

سلام علیکم

شعرتون زیباست

سلام و عرض ادب به محضرتان بانوی گرامی

سپاس از لطفتون
حضورتان را ارج مینهم و خوشحالم که هستید
سر بلند و پیروز باشید
درود بر شما

بهار پاییزی یکشنبه 15 شهریور 1394 ساعت 21:17 http://paeazi.blogfa.com

بهار بودم..
پر از شکوفه های بهار نارنج
دستی اما اولین گل را چید
نیشخند زد و رفت
هنوز از وهم پرم
که با یک گل بهار میشود آیا‏?‏‏!‏‏!‏
یا پاییز ?!!.
سلامممم همیشه ماندگار .
.من هم چشم به راه پاییزم
روزشماری میکنم
شبیه زندانی که به او گفته اند:
چند روز دیگر مانده تا آزادی..تا تنفس در هوای شهرخودت..
ممنون از نگاهتون..
سوگ عاشقانه ها تقصیر من نیست..قلمم مدت هاست غمگین مینویسد‏
.
راستی..یه اعتراف؛
این قشنگ ترین شعری بود که از شاعر آینه ها خواندم
فوق العاده زیبا
با قافیه ای دلنشین

تو را با جان و دل میخوانم ای گل دوستت دارم
من از بادی که گل را میکند پرپر ، چه بیزارم !

به فروردین قسم ، اردیبهشتم را تو میسازی
که در خرداد هم گلها برای دوست میکارم

چنان در قلب من جا کردی ای آهوی زیبایم
که در آغوش گرمت عاشقانه بر سر دارم

من از بادی که گل را میکند پرپر ، چه بیزارم !
من از بادی که گل را میکند پرپر ، چه بیزارم !
من از بادی که گل را میکند پرپر ، چه بیزارم !.............................

سلام و عرض ادب بانوی گرامی
خوشحالم از حضور همیشه سبزتان
اما گفتی غمگینی بخاطر پر پر شدن گل های بهاری
که گلبرگ هایش را باد خزان بر کنده و دست نامحرمی چیده است !!!

کدامین دست شکسته جرات کرده گلبرگ های گل بهار، آنهم از سلاله ی بهار را پر پر کند یا بچیند یا نیشخند زند ؟ ... من از بادی که گل را میکند پرپر ، چه بیزارم !

با تو نه تنها بهار میشود بلکه تو عین بهاری
و گل ها به استقبال تو می آیند که یکی باشد که هزاران ..
تو که باشی بهار هست
تو بهاری
بهار همیشه سبز
پاییز را از آن جهت دوست دارم که با تو ست و کنار تو
تو آزادی که از بهار به پاییز و از پاییز به هر فصل سر بزنی
تو صفای سالی در هر فصل
آزادی هم به تو می نازد که تو را دارد
خوشا بحالت که هم گل ها به استقبال تو می آیند
هم آزادی در اختیار توست

رهگذر یکشنبه 15 شهریور 1394 ساعت 21:07 http://http://love2023.blogfa.com/

«دیوانه» و «دلبسته ی» اقبال خودت باش
«سرگرم» خودت عاشق «احوال» خودت باش...!!!

یک لحظه نخور «حسرت» آن را که نداری
راضی به همین چند قلم «مال» خودت باش...!!!

خواهان «کسی» باش که خواهان «تو» باشد
اینگونه اگر نیست خواهان «خودت» باش...!!!

«پرواز» قشنگ است ولی «بی غم و منت»
«منت» نکش از غیر و پر و بال خودت باش...!!!

صدسال اگر «زنده» بمانی گذرانی
پس «شاکر» هر لحظه و هر سال «خودت» باش...

دیدار تو دیوانه تر کرده مرا دیوانه جان
دیوانگی های مرا بنگر بیا دیوانه جان

دیوانه در دیوانه را ، قدری بهم زن با جنون
دیوانه شو دیوانه ، از سر تا به پا ، دیوانه جان


با رقص زیبای لبت ، هر دم صدایم کن صدا
ویرانه ام ، از نو بنایم کن بنا ، دیوانه جان

سلام و احترام بانوی مهربان
خیلی خوش آمدید
از حضورتان بسیار خرسندم
رهگذری که راه گم کند و به این سمت و سو بیاید باید مقدمش را گلباران کرد
مقدمتان گلباران بانوی گرامی
از شعر بسیار زیبا و دلنشینتان بهره مند شد م و لذت بردم

خیلی خوشحالم که دارمتان
به وبلاگ خوبتان می آیم و بهره مند میشوم
شما هم با نگاه زیبایتان مفتخرم سازید و بازم سری به من بزنید
درود بر شما
زنده باشید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.