آینه ها بیدارند ...

آینه ها بیدارند ...

تکرار لبخند های غمگینم در آینه.. و شیشه ای که بیشتر از "تو " همراه شعرهایم ماند... و هر صبح ..به جای تو...برایم روز خواب آرزو کرد.. آینه ها بیدارند... به یقین..!! دفتر شعر جواد مهدی پور
آینه ها بیدارند ...

آینه ها بیدارند ...

تکرار لبخند های غمگینم در آینه.. و شیشه ای که بیشتر از "تو " همراه شعرهایم ماند... و هر صبح ..به جای تو...برایم روز خواب آرزو کرد.. آینه ها بیدارند... به یقین..!! دفتر شعر جواد مهدی پور

جام شفق ..

جام شفق ..


گاهی برایت بی سبب سر می کشیدم
با دیدنت بر آسمان پر می کشیدم

من شاعرم ، ای کاش یک نقاش بودم
تا بر لب سرخ تو ساغر می کشیدم

یا از درخت واژه های آسمانی
گلواژه می چیدم ، صنوبر می کشیدم

آیینه را بوم خیالم می نمودم
یک صورت زیبا ز دلبر می کشیدم

وقتی کنار بوستانت می نشستم
از دور ، بوی عود و عنبر می کشیدم

در عالم عشقم اگر می آمدی تو
از زندگی تصویر برتر می کشیدم

تنها نمی ماندی اگر دل برده بودی
با دل به دشمنگاه ، لشکر می کشیدم

سر می بریدم تشنگی را زیر باران
بر روی دریا شکل اصغر می کشیدم

با زخم های ظهر عاشورای خونین
من عصر عاشورای دیگر می کشیدم

زنجیر می بستم به پای نابکاران
 گاهی به آن ور ، گاه این ور می کشیدم

حتی برای خاطر تسکین زینب س
سرهای روی نیزه ، کمتر می کشیدم

ای کاش من هم در رکاب عشق بودم
یک جرعه از جام شفق سر می کشیدم


جواد مهدی پور
نظرات 9 + ارسال نظر
محزونی نامقی شنبه 9 آبان 1394 ساعت 14:18

سلام بر غزاسرای آئینه دل
اولا بنده کوچک همگی هستم وواژه ی استاد برایم زیادی است واگر گاها فضولی میکنم بدست خودم نیست ومرا عفو کنید و این نظرات دلیل بر اینکه حقیر نقد می کند نیست ومیدانم اگر سروده ای از من را شما بخوانید باز جائی را شما حتما متوجه خواهی شد که اگر کمی تغییر کند بهتر خواهد بود
واما دررابطه با مصرع نخست اول گفتم شاید منظور سر زدن وسر کشیدن باشد ولی با توجه به بقیه ی غزل گفتم شاید منظور کشیدن سر باشد وقداست سر، چون بقیه ابیات حالتی از نقش زدن دارد اما حال می بینم گمان اول درست بوده ، ممنونم از توضیحات عالیتون واز اینکه به نظر بنده اهمیت دادید سپاسگزارم .
موسیقی درونی اشعارتان برایم لذت بخش است
روزگاران خوش

پرنده نیستم................
اما دلم پر میکشد برایت..................................

سلام و عرض ادب بانوی مهربان

خیلی خوش اومدید به خونه ی خودتون
خوشحالم از حضور گرم و با صفایتان
ممنونم که هستید
براتون آرزوی سر بلندی دارم ، زنده باشید

سلام.خداقوت.وبم بروزه تشریف بیارید.ممنون

سلام و احترام بانو چادری آسمانی
وشحالم از حضورتان
سپاس فراوان از لطف مزیدتان
زنده باشید
حتما براتو ن سر میزنم و بهره مند میشم

محزونی نامقی پنج‌شنبه 7 آبان 1394 ساعت 14:05

سلامی بگرمی دوستی
بسیار لذت بردم
شما خود با کلک خیال نقش دل مینگاریدوکلامتان خود نقشی است زیبا.
منظور بیت اول چنانکه از واژه برمی اید ، منظور سر مبارک مولاست .اما چرا بی سبب؟
گاهی برایت بی سبب سر می کشیدم
واما استاد جان اگر با تغییری کوچک موافقید
آیینه را بوم خیالم می نمودم
یک صورت زیبا (ز )دلبر می کشیدم
قبلا کامنت دادم ولی گویا نرسیده.
اگر فضولی میکنم ببخشید
برقرار باشید

سلام و عرض ادب محضرتان استاد گرانقدرم

خیلی خوشحالم از زیارتتون
ممنونم که هستید و راهنمایی ام می فرمایید
کانت قبلی تون را ندیم . یعنی نیومده تا حالا
ولی از مهرتان بهره مند میشوم هر وقت تشریف میارید
درود بر شما

سر بلند باشید

در مورد سوالتون راجع به بیت مصرع اول بیت اول باید عرض کنم که به زبان دل خواستم منظورم رو برسانم یعنی اینکه : دل بهانه و دلیل نمیخواد هر موقع خواست برات سر میزنه تا آرام و قرار بگیره < لذا اینجا گفتم :
گاهی برایت بی سبب ( یعنی بی دلیل و بی بهانه ) سر می کشیدم
شایدم نتونستم منظورم را برسونم
در مورد مصرع بعد با پیشنهاد خوبتان موافقم استاد

ممنونم از لطفتان

سلام: چه خبر، خوبی...؟ شرمنده که مدتی به جهت مسافرت نشد خدمت برسم، ضمناً منتظر حضورت هستم...

سلام و عرض ادب محضرتان
سپاس از حضور سبزتان
ممنونم که تشریف آوردید
درود بر شما
براتون سر میزنم و بهره مند میشم از وب زیباتوئن
زنده باشید

هانیه چهارشنبه 6 آبان 1394 ساعت 17:22 http://hadiseeshghtwo.blogfa.com

ای کاش من هم دررکاب عشق بودم
یک جرعه ازجام شفق سرمی کشیدم
این قدراین شعرتوی روح وجان من اثرکردکه چندبارخوندمش

سلام و عرض ادب بانو هانیه ی گرامی

خوشحالم از حضور سبزتان
ممنوئم که اینجور با احساس میخوانید مرا
سپاس فراوان از مهرتان

درو د بر شما

فاطمه سه‌شنبه 5 آبان 1394 ساعت 21:49 http://dashtehayam.mihanblog.com

سلام
عالی بود!
عذاداری ها قبول

سلام و عرض ادب فاطمه خانم گرامی

خیلی لطف کردید ، عزاداری هاتون قبول
از حضورتان سپاسگزارم
سرفراز باشید

یاسمین زهرا سه‌شنبه 5 آبان 1394 ساعت 19:15 http://ma2doost94.mihanblog.com

سلام علیکم

بسیار عالییییییییییییی

سلام و احترام بانو یاسمین زهرای گرامی
خوشحالم که همواره حضور سبز دارید
از مهرتان سپاسگزارم
درود بر شما

براتون آرزوی سر بلندی روز افزون دارم
زنده باشید

بانوی چادری دوشنبه 4 آبان 1394 ساعت 18:41 http://fanoosedaryayi2000.mihanblog.com

سلام علیکم.خداقوت
مثل همیشه شعرتان عالی بود.بخصوص بیت اولش.
با دیدن شعرهای شما و جناب برقعی ناخودآگاه تاسف میخورم چرا من نمیتونم شعر بگم...
التماس دعا...
یاعلی

سلام و عرضادب بانو چادری گرامی
خوشحالم از حضور سبزتان
ممنونم که هستید

از حسن نظرتان بسیار تشکر میکنم
حتم دارم اگه ا راده کنید بهترین شعر هارو خواهید سرود
کافیست قلم برقصانید و کلک خیال را بر صفحه ی دل بسپارید
اونوقت زیباترین شعر ها مال شما خواهد بود

درود بر شما
زنده باشید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.