آینه ها بیدارند ...

آینه ها بیدارند ...

تکرار لبخند های غمگینم در آینه.. و شیشه ای که بیشتر از "تو " همراه شعرهایم ماند... و هر صبح ..به جای تو...برایم روز خواب آرزو کرد.. آینه ها بیدارند... به یقین..!! دفتر شعر جواد مهدی پور
آینه ها بیدارند ...

آینه ها بیدارند ...

تکرار لبخند های غمگینم در آینه.. و شیشه ای که بیشتر از "تو " همراه شعرهایم ماند... و هر صبح ..به جای تو...برایم روز خواب آرزو کرد.. آینه ها بیدارند... به یقین..!! دفتر شعر جواد مهدی پور

به پای عهد تو ماندم ..

بسمه تعالی


شبی به حسرت آهی تو را صدا کردم

چه غمگنانه دل شب ، خدا خدا کردم

 

نیامدی همه شب را به انتظار نشستم

و در  نماز شبانه ، تو را دعا کردم

 

چه حرف ها که شنیدم چه زخم ها که بریدم

به جرم اینکه بجای جفا ، وفا کردم !

 

شکستی و نشکستم ، به پای عهد تو ماندم

چقدر ساده دلی کردم و خطا کردم

 

برای خاطر یک لحظه دیدن رویت

نخواستم که بیازارمت ، حیا کردم

 

دوباره دست دعا را به آسمان بردم

تو بی وفا شدی  اما   دعا  تو  را  کردم


تو را در آینه دیدم   که سرو بالایی

به محض دیدن روی تو ، اقتدا کردم



جواد مهدی پور

 

نظرات 6 + ارسال نظر
خسرو یکشنبه 15 شهریور 1394 ساعت 20:32

. درود . آقای دکتر . . شاعر ارجمند . خواهش می کنم .
. مرا در زمره شاگردان خود بدانید . . . . که نکو گفته اند .
. تواضع از بزرگان خوش است و شما چنان با بنده بر خورد
. می کنید که گویا من دکتر و شما دانشجو هستید . .
. و دیگر این که اگر از مقام اجتماعی شما می نویسم
. نوعی علاقه خودم بود . . . دوست داشتم بعنوان دکتر
. استاد زبان و ادبیات فارسی باشم . . . و اینک هم با
. تنی جند از استادانم در تماس هستم .
. بهترین های دنیا . . . نصیب شما .

سلام بر دوست بسیار ارجمندم
خیلی خوشحالم که در کنارتان همچنان می آموزم
من به وجود دوستان مهربانی چون شما افتخار می کنم و بر خود می بالم که خدا ی مهربان چقدر خوب است که دوستان مرا خوب افریده است
بازم منتظر راهنمایی های شما هستم
باور کنید تعارف نیست
آموختن هنر انسان است کسی که از آموختن خود را مبرا بدارد ، خود را باخته است
منتظر نگاه زیبای شما هستم همچنان ..

درود بر شما

خسرو یکشنبه 15 شهریور 1394 ساعت 13:52

. درود . آقای دکتر . شاعر گرامی و ارجمند . تصور می کنم
. همانطور که فرمودید . [ شما . ماهی و شعر دریا !!! ]
. نقل به مضمون ! . و این قطعه زیبا را زمانی سروده اید
. که سخت تحت تاثیر غزل [ استاد مهرداد اوستا ]
. بوده اید . / وفا نکردی و کردم خطا ندیدی و دیدم /
. شکستی و نشکستم بریدی و نبرید م / . . و . . و . .
. در این قطعه زیبا با دو قافیه که دارای یک معنا هستند
. رویرو هستیم . بیت سوم و ششم [ وفا ]
. دوست آن است که چون آینه گوید . . آن که از قفا
. بگوید ظاهرا دوست و در باطن دشمن است .
. شاید هم من اشتباه می کنم که با راهنمایی
. دوست و استادم . متوجه می شوم و مرهون محبت
. شما . در پناه خدا باشید .

سلام و عرض ادب محضرتان
خوشحالم که با دقت تمام و با حوصله ی وصف ناپذیر میخوانید مرا
راهنمایی ها و یاد آوری های شما را ارج می نهم و دوست دارم همچنان همراهی کنید مرا و بیاموزید آنچه را نمی دانم
درود بر شما که اینقدر مهربان و با صفایید
سپاس از مهرتان دوست من

خسرو شنبه 14 شهریور 1394 ساعت 21:50

. درود . از یازده سالگی با صدای خوش پدرم شب ها
. برایمان از شاهنامه می خواند به شاهنامه و ابر مرد طوس
. و جهان وابسته شدم . از سال 82 همکاری با مطبوعات را
. شروع کردم سه چهار سالی تمام مجلات را با اشعارم
. بمب باران کردم . در سال 88 با مقالات انتقادی از فروش
. نفت گرفته تا آمارهای غیر واقعی و اختلاس ها و . . و . .
. و نهایت دفاع از مدیریت سید حسین موسوی . . که در
. شرایط سخت ایام جنگ ثابت کرد مدیری مدبر است
. بعد از آن شلوغی . . دسته دسته از دانشجویان را
. اخراج می کردند . . بدون هیچ دلیلی . . و نهایت من
. که در ترم آخر کار شناسی ارشد زبان و ادبیات
. فارسی بودم . قربانی بازی های جناحی شدم .
. دارای دو مجموعه با عنوان [ من غزل مرتکب شدم ]
. و دیگری [ ابر نمناک ابرها ] که هر دو به چاپ دوم
. رسیده . . . .آیا جنابعالی مجموعه اشعاری دارید
. و چند مجموعه ؟ . منتظر محبت شما در خوان هشتم
. هستم . غبار راه شما توتیای چشمم .

با درودی دوباره به محضردوست گرامی

از سیوی بسیار عالی و قابل توجه شما خوشحالم و افتخار میکنم که دوستم با تجربه های گران میخواهند مرا یاری نمایند سابقه فعالیت علمی و ادبی وگاهی سیاسی شما قابل ترحیب است لذا برایتان آرزوی توفیق روز افزون دارم
از مجموعه آثارتان متاسفانه بهره مند نشده ام انشا الله بتوانم از آثار خوبتان استفاده کنم
اینجانب شعر زیاد دارم و لی فعلا جرات و جسارت انتشار آنها را نداشته ام
نه اینکه به خودم اعتماد ندارم ، نه ، بلکه میخواهم شعرهایم به مرور کاملتر و پخته تر شود
و حضور شما سروران موجب این اتفاق مبارک خواهد شد تا بتوانم بیاموزم و بهتر شعر بسرایم
از حضورتان خرسندم دوست من

درود بر شما

خسرو شنبه 14 شهریور 1394 ساعت 21:35

. درود . آقای دکتر . چرا جنابعالی از مقام اجتماعی خود
. در نوشته هایتان استفاده نمی کنید ؟ .
. آیا در شهر شیر مردان دلیر ایران . تبریز . مطب دارید ؟ .
. و در چه رشته ای از پزشکی طبابت می کنید ؟ .
. مقصود بنده جسارتا فضولی نیست .
. زیرا مایلم این دوستی سرمدی باشد . . . پس شناخت
. از یکدیگر اولین قدم دوستی صادقانه ایست که آرزویش
. را دارم . و بر این اساس خودم را تا آنجا که می توان
. معرفی خواهم کرد . شاد و بهروز باشید .

سلام و عرض ادب برادر من

در مورد پرسش هایی که فرمودید محضرتان عارضم که :
به نظر می آید حوزه و حال و هوای ادبیات با حوزه ی علم پزشکی تقریبا جداست لذا وقتی در عرصه ادبیات قدم میزنم و می آموزم اصلا به حوزه ی علوم طب و پزشکی فکر نمیکنم و معتقدم که هیچ منافاتی با هم ندارند یعنی یک پزشک میتواند با عالی ترین احساسات شعر بسراید و بالعکس یک ادیب میتواند عمیقترین اطلاعات پزشکی را با خود داشته باشد . لذا در فضای بسیار زیبا و شیوای شعر و ادبیات ، دوست دارم تنها با شعر باشم و بس .
شعر پاره تن من است
شعر را از وقتی برای خود همدم و مونس جان یافتم که دیدم زبان دل است و من حرفهای دلم را از 17 سالگی میزنم و شعر میگویم و متن می نویسم
شعر نفس است برای من ، اگر نباشد میمیرم . یعنی میمیرد دلم ، دلم به شعر زنده است
در تبریز علاوه بر اینکه صبح ها در دانشگاه هستم ، بعد از ظهر ها مطب اداره میکنم و در زمینه ی پوست فعالیت دارم
و خیلی خوش حالم که دوست خوبی چون شما را خداوند نصیبم کرد تا از محضرتان بیاموزم
معتقدم با ید آموخت و پیش رفت
طی این مرحله بی همرهی خضر هم نباید کرد..
درود بر شما که اینجور خوبید
زنده باشید

خسرو شنبه 14 شهریور 1394 ساعت 21:29

. با صادقانه ترین درودهایم . آمدی و با نسیمی از عطر
. زندگی و سبد سبد شکوفه های شادی و امید . متشکرم .
. در بحث گذشته گفتیم به لحاظ ضرورت حفظ وزن میتوان از
. تغییر کوچک قافیه چشم پوشی کرد . خواجه شیراز می
. فرماید . [ دو سه بیت از شعر را می نویسم ]
. تو و طوبی و ما و قامت یار
. فکر هرکس به قدر همت اوست
. گر من آلوده دامنم چه زیان
. همه عالم گواه عصمت اوست
. من که باشم در آن حرم که صبا
. پرده دار حریم حرمت اوست
. فقر ظاهر مبین که حافظ را
. سینه گنجینه محبت اوست
. امید وار شما و گرامی مخاطب تان [ عبور ماه . . . ]
. از دخالت بنده دلگیر نشوید . که عرض کردم
. خیالت . . بهتر است تا . . خیابان . باز هم می بخشید .

سلام و عرض ادب محضر دوست بسیار بزرگوارم
خوشحالم از حضور زیبایتان

بهره مند می شوم و لذت میبرم از مطالب خوبتان

امیدوارم همواره از عنایات خود مستفیضم فرمایید

درود بر شما
بازمنتظرتان هستم تا از محضرتان بیاموزم

♥ زهرا ♥ شنبه 14 شهریور 1394 ساعت 15:14 http://www.asemoonmalemane94.blogfa.com

سلام
با سپاس از حضورتون در وبلاگم
با افتخار لینک شدید

سلام و احترام
از حضور سبزتان ممنونم بانو زهرا گرامی

سپاس فراوان از بابت لینکتون
منم افتخار میکنم که همراه هان خوبی چون شما رو دارم

درود بر شما

زنده باشید

باز منتظر نگاه زیبایتون هستم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.